Slujesc învățământul de o viața.
Am urmărit și susținut din diferite posturi administrative învățământul religios in general și studiul religiei in școala, in special.
Sunt alături, la catedra, de preoți-colegi,care predau religia admirabilul. Am urmărit impactul intelectual și efectul moral al prezentei educației religioase in școala. Chiar privind de la balconul sistemului de învățământ , se vede efectul pozitiv pe care religia, ca disciplina școlară, îl are in creșterea și educarea copiilor.
Fără a fi ferit de contestări acest demers, fără a fi unul perfect, nimeni nu poate ignora setul de valori fundamentale pe care religia îl cultiva pe parcursul celor doisprezece ani de studiu, in viața fiecărui copil. Cresc odată cu vârsta și înțelepciunea aceste valori. Se consolidează. Elementele informative se reiau, dar informația nu este telul principal, ci formarea. Iar formarea necesita sprijin, necesita contribuții și intervenții la fiecare nivel de creștere. Religia contribuie la armonia creșterii. Dezvolta integral tineri. Intelectul, fizicul, sufletul sunt elemente ale unei paradigme educaționale complete, echilibrate. Sigur, nu voi insista asupra impactului pozitiv pe care-l are religia in societate și mai ales in școala. Îl simtiti la nivel personal, la fel de bine ca mine. Dau însă mărturia experienței și afirm fără dubiu ca religia contribuie solid la construcția sănătoasă a fiecărei persoane in parte. Și avem nevoie de integritatea existentei. Avem nevoie sa fim întregi la minte și la suflet. Contextul de astăzi o dovedește. Știință fără morala este devastatoare. Pe de alta parte efectele dezastruoase create de situații precum cea epidemiologică de astăzi pot fi limitate la nivel individual și colectiv de către forța interioară a credinței. Altfel, picam in depresii, suferim de angoase. Suntem măcinați de frica. Și trebuie sa recunoaștem ca nu ne simțim prea bine in aceste zile, când totul in jurul nostru își schimba forma pe care o știam, cu care eram obișnuiți. Școala, industria, relațiile interumane, toate capătă alte dimensiuni sau …distante. In acest context, religia rămâne punctul fix. Locul regăsirii. Al certitudinii. Al împăcării și al stabilității. Așa Răspunde religia provocărilor actuale sub aspect practic. Chiar la distanță așa cum se studiază acum, asemenea tuturor disciplinelor, religia transmite un mesaj al apropierii și al sperantei.
Deci, răspunsul la provocări îl dau beneficiarii actului de predare a religiei, elevii, care prin studiu și îndemnul la praxis religios au instrumentele necesare păstrării încrederii in orice context social. Nu este nimic nou sub soare, ce a mai fost va mai fi, zice Ecleziaticul. Noi, totuși suntem mereu …noi in fata provocărilor, iar religia are rolul de a ne susține nedumerirea in fata prezentului, cu experimenta religioasă a atâtor secole. Așa raspunde omul educat religios oricărui tip de provocare. Iar pentru a avea educație religioasă e nevoie de studiu sistematic, motiv pentru care susțin studiul religiei in școala, ca parte integranta din sistemul de valori și mijloace pedagogice care fertilizează uman și spiritual orice persoana.