De zeci de ani, cursurile de științe umaniste și de artă au fost oferite studenților la medicină , în încercările de a-i ajuta să își mențină empatia și să dezvolte abilitățile necesare pentru a-și diagnostica cu precizie viitorii pacienți. Cunoscuți ca cursuri de „medicină narativă”, au abordat subiecte de la realizarea de benzi desenate la dansul modern
pictura. Acum, noi cercetări arată că examinarea operelor de artă poate ajuta viitorii medici să-și perfecționeze abilitățile de observare, să-și mențină obiectivitatea și să facă față momentelor de incertitudine.
Studiul
Fiecare săptămână avea o temă diferită, cum ar fi punctul de vedere, emoția și conștiința de sine. Un exercițiu de înțelegere a punctului de vedere a făcut ca elevii să schițeze
e sculptura abstracta Pasarea in spatiu (1923). La fiecare două minute, se ridicau și se mutau în caietul de schițe al persoanei următoare, apoi continuau.
Adesea, elevii erau conduși să-și identifice propriile prejudecăți – cum ar fi într-un exercițiu în care li se cerea să se uite
E Ariadna (1913), iar apoi schița amintirile sau asociațiile pe care le au declanșat. „Când vedem ceva, nu este niciodată neutru, este de asemenea umplut cu ceea ce am văzut anterior, asociațiile noastre lumea noastră interioară – toate acestea pot ieși la suprafață”, a explicat Willieme.