Mă tot uit la cifrele care se rostogolesc ca trofee în industria medicamentelor. Sigur, ele sunt necesare, pentru că trebuie să acopere cheltuieli mari, de la cercetare, producție, până la punerea pe piață. Evident, în spatele lor trebuie să existe profit. Nu există industrie fără profit.
Totuși, reclama agresivă anulează beneficiile științifice. În acest domeniu, cifrele pot să îmbolnăvească atunci când produsul este împins mai mult decât este necesar. Nu vorbim doar despre cifre, ci despre substanțe active. Farmacia nu este un magazin inofensiv, care poate provoca, în cel mai rău caz, obezitate sau glicemie crescută, ci un loc din care pot porni atât beneficii, cât și dezastre.
Așadar, atenție la cifrele vânzărilor și, mai ales, la modul în care sunt obținute. Ele pot spune multe despre educație, sănătate, perspectivă.
Când facem business și nu medicină, rezultatul este prost — sau mai prost decât în alte domenii — pentru că consumul de medicamente trebuie ponderat, nu exacerbat.